Retur- och avbokningsregler
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill gärna veta hur vi kan förbättra oss!
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, oanvänd, eller skicka oss ett foto via e-post som visar att produkten är felaktig. Vi kommer att bekräfta bilden och i de flesta fall kan vi lösa problemet utan återbetalning. Vi garanterar att dina pengar återbetalas till ditt konto inom 5 arbetsdagar efter att du har mottagit din beställning eller bekräftat ett foto via vårt kundtjänstteam.
Viktigt: Skönhetsprodukter och varor som köpts under reor eller andra rabatter kan inte returneras.
Returer per post
Du har upp till 14 dagar på dig att byta ut en produkt mot en annan storlek/färg eller begära pengarna tillbaka om den levereras till ett paketcenter nära dig efter att du mottagit din beställning.
1. KONTAKT (WEBBPLATS E-POST)
Kontakta oss först via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har olika distributionscentraler måste vi avgöra från vilken central ditt paket kommer baserat på orsaken till returen.
2. TILLHANDAHÅLLA FÖLJESEDELN.
Förpacka produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och ange ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Be därför alltid DHL om en spårningskod när du returnerar paketet. Efter att du skickat paketet, kontakta oss via trevligborg.se om du vill ha en återbetalning eller en annan storlek / färg.
Observera: Vårt huvudkontor ligger utomlands. Vänligen notera att du ska skicka paketet till vår leverantör när du returnerar produkten, eftersom de hanterar orderbehandlingen för oss.
3. FRAKT
Packa paketet på samma sätt som när du fick det från oss.
Gå till närmaste paketcentral (postkontor eller paketshop) och returnera ditt paket.
Som tidigare nämnt, vänligen kontakta oss via e-post, så skickar vi returadressen till dig så att du kan vidta de nödvändiga åtgärderna.
När produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att justeras så snabbt som möjligt eller så kommer en återbetalning att ordnas.
(Återigen: För returer, vänligen kontakta oss via e-post först för att säkerställa att detta hanteras korrekt.)
Avbokningar
Om du vill annullera en beställning ska du omedelbart kontakta oss på info@trevligborg.se. Om du annullerar ditt köp inom 15 minuter kan vi villkorslöst återbetala dina pengar. I annat fall måste varorna returneras till oss så snart de anländer till dig.
Kostnader för frakt
Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid retur av en produkt. Dessa kostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning för ditt köp kommer fraktkostnaderna att dras av om de inte har betalats av dig.
Hur lång tid det tar att få din utbytta produkt till dig beror till stor del på var du befinner dig.
Vi rekommenderar alltid att du använder en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!
Produkter som underkläder, lingeri, strumpbyxor, hårprodukter, krämer etc. omfattas inte av Trevligborgs returpolicy av hygieniska skäl. Dessa produkter kan inte returneras och kommer inte att accepteras.